Je m'excuse de mon retard...
Er ging al veel tijd voorbij zonder blog, deze week ging ik op
uitstap naar Oostende maar eerst kom ik nog even terug op de twee weken die hieraan
voorafgingen!
Aangezien ik veel werk had voor school (stage, werkjes voor Luik en Hasselt...)
kwam het er even niet van, ik probeer nu nog kort neer te schrijven wat ik
tijdens die weken deed.
Als laatste werkje van onze uitstap naar Vierves moesten we nog een maquette maken van de dwarsdoorsnede van de valleien. We gebruikten veel karton, watjes, verf, gekleurd papier enz. om tot ons eindproduct te komen. De punten krijgen we pas na de examens maar hieronder vind je al een foto.

Bij het vak godsdienst werd er van me verwacht dat ik een Bijbelverhaal
omzette naar een versie voor kinderen: de personages moesten levendig
beschreven worden, de vijf zintuigen moesten aangesproken worden tijdens het
luisteren, er moesten nodige pauzes zijn en kleine gebaren gebruikt worden. Hier bestaan er namelijk bijna geen kinderbijbels en worden de verhalen dus allemaal zelf omgezet.
De
studenten vonden dat ik heel levendig en enthousiast vertelde, ze werden in het
verhaal gezogen. De docent zei dat het de volgende keer ook zonder tekst zou lukken,
hier twijfel ik toch nog aan ;)
"Devant la grotte, se trouvaient trois soldats Romain. Ils portaient des armures brillantes comme le soleil. La nuit est tombée, les soldats sont restés... Un jour a passé... Et le dimanche matin, au lever du jour, voilà la terre qui tremble, et la pierre qui se roule ! Les soldats, ils se sont dépêchés pour chercher le voleur. Mais assis sur la pierre, il y avait une personne hyperbrilliante, comme un ange ! Elle portait des vêtements blancs comme de la neige et elle avait des cheveux en or."
Op 29 maart werd het hele tweede jaar van Helmo verwacht op de secundaire school van Ans. We zouden in groepjes een debat gaan voeren met leerlingen van het eerste middelbaar. Ons debat begon met een kort filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=kQjtK32mGJQ) waarna we het hadden over de thema's conformisme, creativiteit en geluk. Moet je verschillend zijn van anderen om gelukkig te zijn? En wat is verschillend zijn? We probeerden de leerlingen zo ver mogelijk uit hun comfortzone te laten treden, al was dit soms heel erg moeilijk. De leerlingen waren soms arrogant of net heel gesloten, ik ben blij dat ik studeer om leerkracht in een lagere school te worden.
Op zondag 2 april
waren een aantal musea in Luik gratis toegankelijk, waarvan wij natuurlijk
profiteerden. We brachten samen met de andere Erasmusstudenten een bezoek aan het
aquariummuseum van de universiteit. We zagen eerst prachtige vissen waarna we
nog een bezoek brachten aan een museum vol opgezette dieren en skeletten van
dieren. Dit was enorm en je zag er werkelijk elk dier dat je je kon indenken. Het
was zeker een bezoekje waard!
's Avonds ging ik samen met Sam en Emilie een hamburger eten bij The Huggy's
Bar, heerlijk!